tirsdag den 19. oktober 2010

Husk Carol Burnett?

Det var Carol Burnett, var det ikke - som sang med en spand og moppe? Min favorit del af i dag, blev sådan. De præstestuderende brugte dagen frivilligt arbejde på et lokalt hospital for at udfylde for slående sygehuspersonalet. Fire af os var tilknyttet en damernes geriatrisk afdeling. Efter at have ventet et stykke tid, bliver introduceret til patienterne - der var omkring 18 gamle mennesker i to forskellige sektioner med en ansat - og tørring nogle retter, fik jeg en moppe og fortalte at rengøre i tv-stuen. Så jeg tørrede, med damerne sidde at se. Efter et stykke tid en af dem begyndte at synge 'O store Gud «ganske sagte, men jeg kom i, og snart en anden dame kom til i og derefter en anden seminarian kom for et øjeblik og sang også. Jeg elsker billedet af opsamlingsoverførsler og den syngende!
Desværre, jeg var nødt til at moppe ud af døren og ned passage. Min syngende dame prøvede at komme med mig, men en besøgende sygepleje søster jaget hende tilbage i menigheden. Så jeg tørrede af mig selv. Og den gamle mennesker sad i menigheden / TV-stue i sig selv.
Men for et øjeblik det var godt!

Ingen kommentarer: