onsdag den 21. november 2007

Jeg har lige været ovre ved vores affaldsplads

Jeg har lige været ovre ved vores affaldsplads, her i boligblokken. Der fandt jeg en helt igennem funktionel termokande, endda af den gode slags, nemlig Tiger. Det er selv den termokande jeg sværger til. Den kan nemlig holde på varmen, den er pæn og den er til at købe. Den var bare blevet smidt ud, den fejler ngenting, den var bare lidt beskidt af støv. Der stod også en kaffemaskine - er der måske en der er holdt op med at drikke kaffe ??? Det er fair nok at smide sine ting ud, hvis man ikke skal bruge dem mere, her tænker jeg på ting der stadigvæk VIRKER !!! Men hvorfor smide dem i en container, så de ryger på lossepladsen ? Hvorfor ikke give dem til en genbrugsforretning ???Nede i min "lokale" genbrugsforretning, kunne de have fået en 20-40 kr, for denher termokande. Penge der går til nødstedte mennesker, der har brug for at vi i den vestlige verden hjælper dem. Men nej, vi lever i et samfund, hvor man bare smider tingene væk, uden at tænke mere over det.... Nå men jeg kan godt bruge denne termokande. (jeg er lidt nødstedt - skal på SU i de næste 7 år.)

Ingen kommentarer: