lørdag den 29. november 2008

Recession spiser: Vegetabilske Soup

 Vegetablesoup

Kolde har endelig sat i, hvilket betyder, at det endelig er tid for supper og stews. En ny opskrift jeg gerne er denne vegetabilske suppe (kalder det minestrone , hvis du er følelse fancy). Det er velsmagende, sund og billig, der tilbyder nok mad til otte personer.

finindstillinger: I stedet for "italienske krydderier," Jeg gør mit eget mix af oregano, basilikum, rosmarin, timian & (alle tørrede og allerede på side). Jeg vil også tilføje ekstra grøntsager, omkring 11 kopper i stedet for de anbefalede 8. Min sidste to partier er indeholdt følgende:

2 kopper gul squash
2 kopper Yukon guld kartofler
2 kopper grønne bønner
1 1/2 kop dåse majs
1 kop frosne lima bønner
1 kop Okra (fra en ven)
1 kop gulerødder

Okra's strålende her, at tilføje en smule hårdt tiltrængte tekstur og heft. Nyre bønner eller pasta kan også være godt. Nøglen er at bruge op uanset hvad du har ved hånden - kål, cannellini, at sidste smule af bacon.

Efter at ulme de grøntsager, så længe du kan. Det givne tidspunkt på opskriften er alt for kort, og du ender op med sprøde grøntsager. Bedre at lade det ulme en time eller mere (selv hvis du bruger pasta, skal du sørge for at sætte det i omkring 15 minutter, før du har til hensigt at tjene).

 Vegetablesoup2_2

The end result (minus a few bowls).

Ingen kommentarer: